dinsdag 4 juni 2013

Het Caffenation effect.

Hoeveel jaar geleden ging Caffenation open? Bijna 10 jaar geleden? Tot dan kon je op café zitten of in een bomma taverne alla 'Mendy's" op de Meir belanden. Caffenation waagde zich aan iets helemaal anders. Tof, modern, nonchalant, hip "sociaal doen" én dat allemaal overdag. Geen of weinig alcohol drinker die ik ben was op café gaan allang geen hobby meer van me. Dus waar ontmoet een mens zijn vrienden dan? Je kan uit eten gaan. Maar bij een koffieke bijkletsen is toch minstens even gezellig. Ik was vaste klant tijdens die beginjaren.

Enkele jaren later ging er een koffiebar (vandoag is't) open aan de UFSIA, eigenaar: een volgeling, vaste klant van caffenation. Een jaar later startte Jens zijn bar choc ( nu: normo). En een maand later ging de deur bij ons open. Jens en ik: ook vaste caffenation klanten toen.

Ieder zet zijn nu ( in het beste geval dan toch) zijn eigen stempel op z'n zaak. Omdat ik koffie fijn vind maar koken meer mijn dada is, zette ik er mijn stempel op door mijn gebak en mijn sfeer. Later kwamen er onze bruine bokes bij.

De laatste jaren is Caffenation dé plek om 'gezien te worden', hipper dan hip ... en daardoor niet meer zo mijn ding. Maar er is nu wel op elke hoek een koffiebar. Dat heeft Caffenation Rob allemaal op zijn geweten :), zonder hem had 't stad er anders uitgezien. En daarvoor ben ik Rob (en velen met mij) heel dankbaar. Hip hip hoi aan Caffenation Rob.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten