zondag 3 maart 2013

Het geluk komt uit een potje ...

Een van mijn vastste klanten (ooit 'opa' geweest van Suske en Wiske, bij de standaard uitgeverij) wil 's ochtends altijd een boterham met kaas en 'poepgelei' bij zijn ginger spice cappuccino. Staat niet op mijn kaart, dus ik HEB geen poepgelei ( misschien beter bekend als Sirop de Li├Ęge). Dus, volhardend als hij is, bracht hij zelf een potje gelei mee.


"Kruidige stoofperenstroop" uit de Albert Hijn. Lekker dat da is! Ook al ben ik geen fan van konfituur- gelei- stroop- choco- ..., dit is wel overheerlijk. Peren- en appelstroop gekruid met koriander, kaneel, nootmuskaat en kruidnagel.

Daarop gebaseerd heb ik nu een havercake gemaakt met peren en appel en gele jumbo-rozijnen en die kruidenmengeling. Mmmm.

Dat potje hollandse stroop was een goeie inspiratiebron. Nog iemand zo'n verrassing uit een potje ter inspiratie?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen