zaterdag 1 september 2012

Bohème interieur, Bohème gebak.

Een paar jaar geleden interviewde Merijn Tol me voor het magazine "Delicious". Ze stormde binnen met haar fotograaf en riep: "wat een heerlijke 'bohème' plek hier!". Recht in de roos, want neen, Starfish staat volgens mij niet zomaar vol oude meubeltjes. Er zit bezieling in. En bohéme is een beschrijving waar ik voorheen nooit aan had gedacht. Sinds Merijn Tol dus wel. Wat een vrouw! :)

Merijn Tol vormt samen een duo met Nadia Zerouali een duo en maken kookboeken. Uit "Bismilla Arabia" haal ik veel inspiratie voor mijn eigen gerechtjes, maar ook voor starfish gebak. Vorige week bakte ik SAHARA broodpudding, met oranjebloesem en dadels. Het vloog de deur uit, dus niet alleen ik vond het geslaagd.

Snel komt er een nieuw Arabia kookboek uit, vol libanese, palestijnse, marokaanse, .... ideeën. Ik kan niet wachten. Laat je zelf inspireren op: ArabiaCafe op FB

Intussen geniet ik van mijn eigen Bohème plekje als geen ander. Net op de rommelmarkt het ultieme bohème tapijtje gevonden. Die kleuren, die print! Daar smaakt zo'n sahara broodpudding nog beter bij, niet?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten