zaterdag 8 september 2012

bio-droom

 
rode bieten recht uit de grond
Woensdag was't verjaar dag. Heb dat gevierd tijdens een verrassings picknick in de "biodroom" op linkeroever. Een fijne plek om te vertoeven te midden van gepersonaliseerde/geïmproviseerde bio- moestuintjes. (check it out:biodroom)

Bio. Nooit veel behoefte gehad aan bio winkels, daar mijn ouders hun hele lange leven al wijden aan hun moestuin. ,Met op kop pompoenen in alle geuren en kleuren, patatten en liefst veel 'vergeten' groenten. Alles bio, alles Homemade. 't Is met de paplepel ingegeven. Gezond boven alles, Smaak boven alles. Mijn smaakpapillen moeten niet getraind worden om gezonde smaken te leren appreciëren. Ze zijn dat al 41 jaar gewend.

Ik heb op dat vlak een droom. Ik wil graag een bio vegetarisch eetplekje beginnen. Iets leuks, iets gezelligs, zonder dat typische "ik-heb-haar-op-mijn-benen-sfeertje, want dat is zo naturel". Gezond kan o zo lekker zijn, maar de Antwerpse horeca heeft dat nog niet begrepen. Dan moet ik het maar doen, denk ik soms. En als ik begin te dromen .....

1 opmerking:

  1. Doen! In alle andere steden, denk London, Stockholm, Kopenhagen, Parijs..., hebben ze het wel al begrepen...

    BeantwoordenVerwijderen